středa 28. listopadu 2012

Ořechový dort s kávovým krémem

Sladké miluju odjakživa a kombinace chutí kávy a ořechů je jedna z mých extra oblíbených. Už dlouho jsem měla chuť na krásný nadýchaný řez s vrstvou  kávového krému navrchu. Žádná cukrárna mě v poslední době ale nepotkala, tak nezbývalo, než si při nejbližší příležitosti upéct vlastní.




Rovnou přiznávám, že recept není z mé hlavy, ale okamžitě se stal mým favoritem. O to víc mě potěšilo, že je z kuchařky paní Hanky Michopulu, zakladatelky novodobých trhů v Čechách, která je mi způsobem svého vaření a vůbec přístupem k potravinám, velice blízká.

A teď už jdeme na to:


Pomůcky:

  • dortová forma
  • elektrický šlehač
  • dvě velké a jedna malá mísa


Na korpus:

  • 180 g hladké mouky
  • 180 g změklého másla
  • 180 g cukru krupice
  • 3 vejce
  • 3 lžíce instatní kávy rozmíchané v trošce vody na hustou kašičku
  • 4 lžíce mléka
  • 2,5 lžičky prášku do pečiva
  • 50 g hrubě mletých ořechů 

Na krém:

  • 150 g změklého másla
  • 250 g moučkového cukru
  • 2-3 lžičky instatní kávy rozpuštěné ve lžíci vody

 Na ozdobu:

  • poloviny ořechů

Korpus

Nejprve rozpálíme troubu na 180°C. Formu na dort vymažeme a vysypeme.
Do menší mísy prosejeme mouku s práškem do pečiva.
Ve velké míse ušleháme změklé máslo s cukrem do pěny. Po jednom přidáváme vajíčka, pak přidáme rozmíchanou kávu a mléko. Nakonec vmícháme mouku s práškem a ořechy.
Nalijeme do formy a pečeme 25 - 30 minut.
Upečený dort necháme uplně vychladnout a pak ho rozkrojíme.
 

Krém

Máslo ušleháme ve větší míse s cukrem a postupně pridáváme rozpuštěnou kávu.

Polovinou hotového krému pomažeme spodní polovinu korpusu, přiklopíme horní polovinou a potřeme vršek dortu zbytkem krému. Ozdobíme polovinami ořechů.

Pokud se Vám dort podaří ubránit (nejlépe vlastním tělem :-)), nechte ho v lednici odležet do druhého dne. Byl vážně ještě lepší!

A když se Vám bude chtít, napište mi jak se Vám povedl a jak chutnal.

Dobrou chuť a krásný večer!

Verča

 

4 komentáře:

  1. Moc děkuji za recept. Hned jak vyloupu ořechy, tak si ho upeču.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, Šárko. Když budeš chtít, napiš mi jak se Ti povedl.
      V.

      Vymazat
  2. Obdivuji,je to krása díky,snad mohu sdílet dál tento recept :) navíc se mi líbí,že je nízký a ne vysokánský aby se dobře jedl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že určitě, já sama jsem ho našla "veřejně" na netu. Díky a dobrou chuť!

      Vymazat

Potěší mě každý Váš komentář, nápad či názor :-)
You can comment also in english :-)
Schreiben Sie mir gerne auch auf Deutsch :-)