úterý 28. října 2014

Věnec z růží z javorových listů

Ještě to stihnete. Je to rychlovka a skoro zadarmo - když budu počítat i kus drátu a lepidlo do pistole, vyšel mě tenhle věnec asi na dvacku :-)

Vůbec se nejedná o můj originální nápad. Často mi ale píšete s prosbou o překlad návodů na háčkování. A protože jsem tento návod také viděla nejčastěji v angličtině, nebo dokonce úplně bez popisu, a uvědomuji si, že jen obrázky někdy nestačí, nabízím Vám nafocený návod včetně popisu v češtině.



Co bude potřeba:


  • velká kopice krásně podzimně zbarvených, nejlépe červených listů javoru (na jednu růži je potřeba asi 10 listů)
  • vázací drátek a štípací kleště
  • tavná pistole na lepidlo
  • korpus na věnec
  • pokud máte polystyrenový věnec, tak ještě papír na obalení a izolepu
  • vlasec na zavěšení
  • nůžky





Na jednu růži si připravte asi 10 různě velkých listů. Listy by měly být trochu vlhké, aby se při ohýbání nelámaly. Začnětě od nejmenších listů a přidávejte větší.

Sledujte obrázky po řádcích, vždy zleva doprava.

Obr. 1: První list položte lícem na stůl a prostřední vrchol ohněte směrem k sobě.
Obr. 2: Podobně ohněte i dva sousedící vrcholy vlevo a vpravo.
Obr. 3: Oba boky přehněte směrem do středu.
Obr. 4: Takto poskládaný list srolujte. Vytvořili jste střed růže.
Obr. 5: Vezměte si další list a opakujte postup na obrázcích 1 a 2.
Obr. 6: Přiložte ke středu růže a kraje kolem něj oviňte.
Obr. 7: Pokračujte v přidávání poskládaných listů. 

Největší listy si nechte na konec a každý další list který přidáváte, ovinujte o něco volněji.

Obr. 8: Odstřihněte asi 15 cm drátu a růži pevně omotejte.

Obr. 9 a 10: Jde to rychle od ruky, tuto kopičku zvládnete za necelých 20 minut ;-)

Obr. 11: Máte dostatek připravených růží? Směle dál! 
Aby se polystyrenový korpus pod horkým lepidlem neroztavil, obalte ho papírem a zajistěte lepicí páskou.

Obr. 12: Odstřihněte listům řapíky (pro ty, kteří nedávali v hodinách přírodovědy pozor, dodávám, že řapík je ta "stopka", kterou byl list připojen k větvi :-D) a pistolí nalepte růže těsně vedle sebe na korpus.

Pomocí vlasce věnec zavěste.

A jako vždy - největší odměnou jsou pro mě Vaše zkušenosti s tvořením. Tak pište jak to šlo a klidně posílejte fotky. Díky!



Krásný sváteční večer a hodně radosti z podzimu!

Verča







6 komentářů:

  1. Ahoj Verčo, krásný věneček sis umotal a perfektně nafocený návod. :-) Já jsem je motala malinko jinak, zkusím i podle tebe. Otázka, přestříkáš to něčím na závěr? Pěkné podzimní dny, :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už jsem slyšela o jiném způsobu, list se prý jen přeloží napůl.
      Přestříkám ho asi ještě lakem ve spreji, aby na něj tolik nesedal prach a dal se použít i na přes rok. Mám tu matný i lesklý, tak se rozmýšlím...
      Díky i Tobě pěkný podzim! :-) V.

      Vymazat
  2. Verčo, moc tleskám. Kytičky jsou krásné a celý věneček úžasný. Moc se ti povedl.
    Hezký večer Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Anny, ještě dodávám, že jsem ho před uložením na zimu nalakovala lesklým lakem ve spreji, aby vydržel. Tak uvidíme, co to do příštího podzimu udělá.
      V.

      Vymazat
  3. Tak tenhle věneček nemá žádnou chybu. Vypádá to prostě užasně a takhle užasně udělané ružičky. Taky jsem je zkoušela, ale až tak pěkně se mi nepodařily.

    OdpovědětVymazat

Potěší mě každý Váš komentář, nápad či názor :-)
You can comment also in english :-)
Schreiben Sie mir gerne auch auf Deutsch :-)